Nasz zespół
Elżbieta Edyta Bagińska
Nauczyciel wychowania przedszkolnego w stopniu dyplomowanym.
Pedagog specjalny oraz terapeuta pedagogiczny.
Autorka licznych publikacji edukacyjnych dla nauczycieli i dzieci w wieku przedszkolnym. Doradca metodyczny nauczycieli Warszawy oraz województwa mazowieckiego.
W pracy terapeutycznej skupiam się na pomocy dziecku i rodzicom tak, by niwelować bariery uczestnictwa rodziny w środowisku. Aby to osiągnąć wysłuchuję każdego uważnie, dobieram indywidualne metody działań, przeprowadzam ewaluację własnej pracy, by w pełni podążać za dzieckiem.
Moim priorytetem jest stworzenie przyjaznej i bezpiecznej atmosfery w pracy z dzieckiem, dlatego skupiam się na jego mocnych stronach, zainteresowaniach i chęciach.
Od początku powstania programu Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej „Za Życiem” współpracuję z poradnią psychologiczno-pedagogiczną, jako terapeuta pedagogiczny. Pracuję głównie z dziećmi ze spektrum autyzmu.
Moje motto to: „Wierz w dziecko, podążaj za nim, wspólnie wytyczajcie drogę”.
Zajmuję się dziećmi:
- przedszkolnymi, które nie osiągnęły dojrzałości szkolnej, m.in. gotowości do czytania i pisania (grupa z ryzyka dysleksji)
- wczesnoszkolnymi z grupy dysleksji
- o nieharmonijnym rozwoju
- ze spektrum autyzmu
- z problemami emocjonalnymi
- z zaburzeniami koncentracji uwagi
- z zaburzeniami integracji sensorycznej
Terapia pedagogiczna to szereg oddziaływań wyrównawczych oraz kompensacyjno-korekcyjnych. Zajęcia odbywają się w formie zabawy (co najmniej raz w tygodniu dla osiągnięcia efektów), zwiększającej motywację dziecka i chęci do pokonywania trudności.
Adresatem terapii pedagogicznej są przede wszystkim dzieci, które mają trudności w nauce wynikające z różnych przyczyn.
Terapia ręki to szereg działań mających na celu usprawnianie i nakierowanie na:
- prawidłowy wzorzec postawy i ruchu,
- prawidłowe funkcje kończyn górnych
- sprawność manipulacyjną dłoni
- umiejętności grafomotoryczne.
Konsultacja rodzicielska opiera się na rozmowie, w której wspólnie staramy się wypracować metody wychowawcze dostosowane do kompetencji rodziny oraz jej indywidualnych potrzeb.
Konsultacja rozwojowa opiera się na dokonaniu skriningu zachowań dziecka oraz wyszczególnieniu sfer, które wymagają dalszej konsultacji/diagnozy i wsparcia.