Nasz zespół
Weronika Pająk-Kruszewska
Psycholog z powołania, pedagog specjalny, logopeda oraz psychoterapeutka w trakcie 4-letniego szkolenia psychoterapii poznawczo-behawioralnej przygotowującego do certyfikatu.
Ma w sobie ciepło, empatię i niekończące się pokłady cierpliwości. Posiada spokojne usposobienie, czym zjednuje sobie ludzi. Już przy pierwszym kontakcie budzi zaufanie. Akceptuje, wspiera i rozumie, ale też stawia granice, co sprawia, że podczas terapii młody człowiek może doświadczyć stabilnej więzi i poczucia bezpieczeństwa. Ze spotkań z klientami czerpie energię i inspirację do dalszych działań. Pracuje na relacji, bo bez niej wszelkie działania terapeutyczne mają wielokrotnie mniejszą moc sprawczą. Stara się, aby podczas terapii druga osoba była zaciekawiona i widziała sens w tym co robi, do czego wspólnie dążą. Rodzice są dla niej skarbnicą wiedzy o swoim dziecku – to oni znają swoje dziecko najlepiej. Na pojawiające się trudności stara się spojrzeć całościowo i chętnie korzysta z wiedzy innych specjalistów. Swoją wiedzę i umiejętności na bieżąco poszerza. Prywatnie jest mamą dwójki dzieci.
Obszary pracy terapeutycznej:
- spektrum autyzmu
- zaburzenia lękowe
- zaburzenia nastroju
- depresja
- obniżona samoocena
- zaburzenia mowy i języka
- zaburzenia rozwoju intelektualnego
- trudności w relacjach
Wcześniejsze i obecne doświadczenie zawodowe:
- psycholog dzieci, młodzieży i młodych dorosłych w Centrum Diagnostyczno-Terapeutycznym PRO AUTISM
- terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
- psycholog szkolny i przedszkolny
- badacz naukowy w projektach Uniwersytetu Warszawskiego
- nauczyciel wspomagający dzieci ze spektrum autyzmu w szkole podstawowej i gimnazjum
- terapeuta dzieci z autyzmem w Centrum Wczesnej Interwencji Krok po Kroku oraz podczas współpracy z Fundacją Prodeste
- współautorka artykułów naukowych
- praktykantka/stażystka w takich miejscach jak: Oddział Kliniczny Psychiatrii Samodzielnego Publicznego Dziecięcego Szpitala Klinicznego w Warszawie, Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 4 w Łodzi, Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Piasecznie, Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 2 w Łodzi, Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla osób niesłyszących i słabosłyszących we Wrocławiu, Specjalny Ośrodek Diagnozy i Rehabilitacji Dzieci i Młodzieży z wadą słuchu we Wrocławiu, Ośrodek Terapeutyczny dla Dzieci Wydziału Psychologii UW, Internat dla osób głuchoniemych i niedosłyszących w Warszawie
Ukończyła:
- studia podyplomowe z Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka w Wyższej Szkole Kształcenia Zawodowego
- studia podyplomowe z Logopedii na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie
- Szkoła psychoterapii poznawczo-behawioralnej CBT w Warszawie rekomendowanaprzez Polskie Towarzystwo Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej PTTPB
- studia licencjackie z Pedagogiki Specjalnej (specjalności: Wychowanie Przedszkolne i Surdopedagogika) na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie
- studia magisterskie na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego kierunek Psychologia Kliniczna Dziecka
Dodatkowe kursy / szkolenia / konferencje:
- Konferencja: Jak przeciwdziałać przemocy w rodzinie?
- Szkolenie: Trening Umiejętności Społecznych TUS
- Szkolenie: Psycholog szkolny edycja X
- Szkolenie: Szkoła wolna od dopalaczy
- Warsztat: Samouszkadzanie i zachowania autoagresywne u młodzieży
- Seminarium: Operacja Leń – w poszukiwaniu zaginionej motywacji do nauki
- Konferencja: Autyzm. Seksualność. Dylematy. Od dzieciństwa do dorosłości. Od psychoedukacji do budowania związków
- Seminarium: Agresja w szkole – jak jej przeciwdziałać i sobie z nią radzić?
- Szkolenie: Nadmierna złość – problem wielu zaburzeń. Terapia w paradygmacie poznawczo-behawioralnym
- Szkolenie: Trudne zachowania, pozytywne podejście
- Międzynarodowa konferencja: Autyzm – specyficzne potrzeby, kompleksowa terapia
- Konferencja: Ojciec do bicia? Wokół problematyki ojcostwa w rodzinach wychowujących niepełnosprawne dzieci
- Konferencja: Autyzm – współczesne metody terapii